Persbericht

Vanderlande winnaar HR Proffie 2020, dé prijs voor het beste HR-beleidVanderlande winnaar HR Proffie 2020, dé prijs voor het beste HR-beleid

AMSTERDAM – De vakjury van de HR Proffie heeft woensdag 4 november Vanderlande uitgeroepen tot winnaar van deze prestigieuze HR-prijs. Dit jaar stond de prijs in het teken van Leading Edge, Employee Experience: met HR-strategie en HR-activiteiten goed inspelen op snel veranderende omstandigheden. De jury toonde zich onder de indruk van de visie, implementatie en bewijskracht binnen Vanderlande. ‘Het concept is voelbaar door de hele organisatie’ aldus de jury.

Vanderlande is wereldwijd marktleider voor logistieke procesautomatisering op luchthavens en in de pakketmarkt. Het HR-beleid van Vanderlande is indrukwekkend en wordt consistent doorgevoerd binnen de gehele internationale organisatie. Het HR beleid speelt goed in op de interne en externe ontwikkelingen waar Vanderlande voor staat. Zo wordt elke uitdaging omgezet in een opportunity om het bedrijf verder te ontwikkelen.

People Strategie

De medewerkers maken het verschil voor de business. Daarom is het zo belangrijk om vanuit een visie te werken. Dat heet bij Vanderlande people strategie in plaats van HR-strategie. Om aan te geven dat de mensen in de organisatie centraal staan en daar gedragen ze zich ook naar bij Vanderlande. De verantwoordelijkheid voor HR-vraagstukken ligt bij de business en niet alleen bij de HR afdeling. De people strategie van de organisatie gaat iedereen aan. HR is er omdat de business dat wil! Niet, omdat het nu eenmaal moet.

Medewerkerssensitiviteit

Vanderlande heeft de ambitie een marktleider te zijn en de business te verdubbelen in 2025. Naast extreme klantensensitiviteit, kent Vanderlande ook een extreme medewerkerssensitiviteit. Dit houdt in dat medewerkers maximaal worden ondersteund in projecten voor klanten. Dit is tevens een fundament voor de groeistrategie.

De andere drie genomineerden waren ABN AMRO, Achmea en Spaarne Gasthuis.

Eerdere winnaars

De HR Proffie wordt sinds 2004 uitgereikt door een vakjury die bestaat uit vooraanstaande Nederlandse HR-professionals. Eerder al werden o.a. GVB, Booking.com, Young Capital onderscheiden met deze prijs voor het beste HR-beleid. Meer informatie over de HR Proffie is te vinden op www.hrproffie.nl

Partners

De HR Proffie is een initiatief van NVP Netwerk voor HR-Professionals. Berenschot, SkillsTown en SAP SuccessFactors zijn partners van de HR Proffie 2020.

PARTNERS VAN DE HR PROFFIE