GVB wint de HR Proffie 2016 – dé HR prijs voor het beste beleid van 2016

NIJKERK – Gemeentelijk vervoersbedrijf (GVB) heeft op dinsdag 4 april uit handen van de vakjury de HR Proffie 2016 in ontvangst mogen nemen. De HR Proffie wordt uitgereikt aan de organisatie die in 2016 het beste HR-beleid van Nederland heeft uitgevoerd. Deze prijs onderstreept het belang van inspirerend en doeltreffend HR-beleid voor een succesvolle organisatie.

De jury was positief verrast over GVB. Men vond de organisatie prettig, open en modern. Het HR beleid van GVB is indrukwekkend en wordt consistent doorgevoerd binnen de gehele organisatie. Het HR beleid is goed ingespeeld op de interne en externe ontwikkelingen waar GVB voor staat. Zo wordt elke challenge omgezet in een opportunity om het bedrijf verder te laten ontwikkelen.

GVB heeft de ambitie om de beste openbaar vervoerder van Nederland te worden. Dat betekent veel in een stad die groeit, met ook heel veel toeristen in het OV. Hospitality is daarmee een kernpunt geworden in het HR beleid. Daarnaast vervult GVB een grote maatschappelijke rol in Amsterdam. Als één van de grootste werkgevers in Amsterdam wil de organisatie dat haar personeelsbestand een goede afspiegeling is van de bevolking. GVB wil behoren tot de 5 beste werkgevers van Amsterdam. Daarnaast heeft GVB als doel het ov in Amsterdam veiliger, sneller en groener te maken.

Eerdere winnaars van de HR Proffie zijn AS Watson, Scania, HERO, PON, FrieslandCampina en KPN. De HR Proffie wordt sinds 2004 uitgereikt door een vakjury die bestaat uit vooraanstaande Nederlandse HR-professionals. Meer informatie over de HR Proffie is te vinden op www.proffie.nl

AANVULLENDE INFORMATIE
Berenschot is de founder van de HR Proffie. Berenschot is een onafhankelijk organisatieadviesbureau met 350 medewerkers wereldwijd. Al bijna 80 jaar verrast Berenschot opdrachtgevers in de publieke en private sector met slimme en nieuwe inzichten. Dit door innovatie te koppelen aan ondernemerschap. Sinds 1962 heeft Berenschot een vestiging in de Europese hoofdstad Brussel en inmiddels ook vestigingen in het Caribisch gebied en in Afrika. Tevens is Berenschot partner in de E-I Consulting Group, een Europees samenwerkingsverband van toonaangevende adviesbureaus. Berenschot is één van de oprichters van Universiteit Twente. Berenschot wordt consequent gezien als onderdeel van de top 3 van beste consultancybureaus in Nederland (bron: MT-100, Incompany).